March 25, 2013
ေဒါက္တာတူးဂ်ာေျပာတဲ့ ျပင္ဆင္ဖိုု့လိုုအပ္တဲ့ ဖြဲ့စည္းပုုံအေျခခံဥပေဒ
ဗြီအိုုေအ
မတ္ ၂ဝ၊ ၂ဝ၁၃
ေကအုုိင္အိုု ဒုု - ဥကၠဌေဟာင္း ေဒါက္တာ တူးဂ်ာကိုု ဦးေအာင္ေက်ာ္ဇံသာ က ေမးျမန္းထားပါတယ္။
ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ အခု ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ႀကံ့ခိုင္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးပါတီက ဦးေဆာင္ၿပီးေတာ့ လႊတ္ေတာ္မွာ အဆိုတင္သြင္းလာတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ႀကိဳဆုိသလား။ သတိထား ႀကိဳဆိုသလား စသျဖင့္ အၾကမ္းမ်ဥ္းေျပာပါ ဆရာ။
ေဒါက္တာတူးဂ်ာ ။ ။ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဖို႔ဆိုတာကေတာ့ ႀကိဳဆိုသင့္ပါတယ္။ ျပင္ဆင္လုိအပ္တဲ့ ပုဒ္မေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ျပင္တယ္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာေတာ့ ဘယ္အဆင့္အထိ ျပင္မလဲဆိုတဲ့အပိုင္းကို စဥ္းစားၾကရမယ္။ ဥပမာ ဒီမုိကေရစီက်က် ျဖစ္ေစခ်င္တယ္ဆိုခ်င္ေတာ့ ဒီမုိကေရစီနဲ႔ ဆန္႔က်င္တဲ့ ပုဒ္မေတြကို ဦးစားေပးၿပီးေတာ့ ျပင္ရမယ္။ ဥပမာဆုိရင္ စစ္တပ္က ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းပါထားတဲ့ကိစၥေတြ။ ေနာက္ၿပီး ဖယ္ဒရယ္ စံခ်ိန္စံႏႈန္းမီွေအာင္ ျပင္ၾကမယ္ဆိုလုိ႔ရွိရင္လည္း ဒါက ဖယ္ဒရယ္စနစ္ရဲ ႔ ပံုစံကိုၾကည့္ၿပီးေတာ့ လုိအပ္တာေတြကို ျပင္ရင္ေတာ့။ ေနာက္တခုကေတာ့ အေျခခံဥပေဒကို လြယ္လြယ္နဲ႔ ျပင္ႏုိင္ေအာင္လို႔ ျပင္တဲ့ေနရာမွာ အခက္ႀကီးမျဖစ္ေအာင္ ဒါကိုလည္း စဥ္းစားဖုိ႔လိုတယ္။
ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ျပင္ပံုျပင္နည္း။ အစတုန္းကေတာ့ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ေထာက္ခံမွ ျပင္လုိ႔ရႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ ကိစၥျပင္ဖို႔လိုတယ္ဆိုေတာ့ အခု လႊတ္ေတာ္မွာ မဲအမ်ားစုရထားတဲ့ ႀကံ့ခိုင္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးပါတီ ကိုယ္တိုင္က ဒီကိစၥကို ဦးေဆာင္ဦးရြက္ျပဳၿပီးေတာ့ ေဆြးေႏြးလာတယ္ဆိုေတာ့ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ရႏုိင္မယ့္ အလားအလာေတာ့ ျမင္ရၿပီေပါ့ ဆရာ။
ေဒါက္တာတူးဂ်ာ ။ ။ အဲဒါ သူတုိ႔အေပၚမွာ ဒီပါတီအေပၚမွာ မူတည္မယ္ထင္တယ္။ ႀကံ့ခိုင္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးပါတီအေနနဲ႔ တကယ္ ျပည္သူလူထုအက်ဳိးကို ျဖည့္ႏိုင္မွ ဒီအေျခခံဥပေဒကို ျပည္သူလူထု လက္ခံႏိုင္တဲ့ ပံုစံျဖစ္လာေအာင္ ေစတနာမွန္မွန္ကန္ကန္နဲ႔ ျပင္မယ္ဆိုလုိ႔ရွိရင္ ျပင္လို႔ရႏိုင္တယ္လို႔ ထင္တယ္။
ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဆရာ အခုနေျပာခဲ့တဲ့အထဲမွာ အဓိက ႏွစ္ခ်က္ကေတာ့ စစ္တပ္က ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ယူထားတဲ့ကိစၥကို ဆရာေထာက္ျပပါတယ္။ ေနာက္တခုက တိုင္းရင္းသားကိစၥ။ စစ္တပ္က အာဏာယူထားတဲ့ကိစၥကို အရင္ေျပာၾကရေအာင္ပါ ဆရာ။ အဲဒီကိစၥကို ဘယ္ေလာက္ျဖစ္ႏိုင္ပါသလဲ။ ဒီတႀကိမ္ျပင္ရင္ စစ္တပ္က ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္း ပါဝင္ျခင္းကို သူတုိ႔ ရုတ္သိမ္းမယ္ ထင္ပါသလား။ ေနာက္တခုက အဲဒါထက္ ပိုအေရးႀကီးတာက တိုင္းျပည္မွာ အေရးေပၚအေျခအေန ေပၚေပါက္တယ္ဆိုရင္ စစ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္က လိုအပ္မယ္ထင္ရင္ သူကိုယ္တုိင္ အာဏာသိမ္းယူႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ အခြင့္အေရးတရပ္လည္း ပါေနပါတယ္။ ဒီ ႏွစ္ရပ္လံုးဟာ ႀကံ့ခိုင္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအဖြဲ႔အေနနဲ႔ တကယ္ လိႈက္လိႈက္လဲလဲ ျပင္ေနတယ္ ထင္ပါသလား။ စစ္တပ္ကေရာ လက္ခံႏိုင္မယ္ ထင္ပသါလား။
ေဒါက္တာတူးဂ်ာ ။ ။ အခု အေျခခံဥပေဒ ျပင္တယ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ နိုင္ငံေရးအေျခအေနကို ၾကည့္ၿပီးမွ အျမန္ျပင္ဖို႔ လုိတယ့္ဟာေတြကို ဦးစားေပးၿပီး ျပင္ရမွာပဲ။ အေျခအေနအေပၚ မူတည္ၿပီးမွ တခုခ်င္း လုိအပ္တာကို ဆက္လက္ျပင္ဆင္သြားတဲ့ ျပဳျပင္သြားတယ့္ပံုစံဆို ေရရွည္မွာ ပိုၿပီးေတာ့ မွန္ကန္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္တယ္။
ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ျမန္ျမန္ျပင္ဖို႔ လိုတယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ေတြက ဘယ္အခ်က္ေတြကို ေျပာလိုပါသလဲ။
ေဒါက္တာတူးဂ်ာ ။ ။ ျမန္ျမန္ျပင္ဖို႔ လိုတယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ေတြက စံခ်ိန္စံႏႈန္းကို ၾကည့္မယ္ဆိုလုိ႔ရွိရင္ အခုန က်ေနာ္ေျပာသလို ဒီမုိကေရစီ ပံုစံက်က်လည္း ျဖစ္ဖုိ႔လိုတယ္။ ဒီ အေျခခံဥပေဒက။ အဲဒါေၾကာင့္ ဒီမုိကေရစီပံုစံ မက်တဲ့ဟာေတြကေတာ့ ျပင္သြားရမယ့္ ပုဒ္မေတြရွိတယ္။ ေနာက္တပိုင္းက အခု က်ေနာ္တုိ႔ တုိင္းရင္းသားဘက္ကလည္း ေတာင္းဆုိေနတဲ့ တတုိင္းျပည္လံုးအက်ဳိးအတြက္ ေတာင္းဆိုေနတဲ့အခ်က္က က်ေနာ္တုိ႔ႏုိင္ငံ စစ္မွန္တဲ့ ျပည္ေထာင္စုစနစ္ကို က်င့္သံုးႏိုင္ဖို႔ကို လုိအပ္တယ္။ အဲဒါမွ အားလံုးေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္နဲ႔ လက္တြဲၿပီး ေနထုိင္ႏိုင္တဲ့ ျပည္ေထာင္စုျဖစ္လာမွာ။ အဲဒါေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စုပံုစံရွိဖို႔ဆိုရင္ ဖယ္ဒရယ္ပံုစံမ်ဳိး ျဖစ္လာရမယ္။ ဒီဟာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ သူကို ဖယ္ဒရယ္ပံုစံက်က် လိုအပ္တဲ့ပုဒ္မေတြကို ျပင္သြားရမယ္။ ဒါေတြက အခုအျမန္ျပင္ဖို႔လိုတဲ့ ပုဒ္မေတြထဲမွာ ဒါေတြ ပါတာေပ့ါ။
ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ က်ေနာ္ တခုေမးခ်င္တာက ဆရာတို႔ကိုယ္တုိင္ တက္တက္ႂကြႂကြ ပါဝင္ခဲ့တဲ့ လက္နက္ကိုင္ ေတာ္လွန္ေရးကို စြန္႔ၿပီးေတာ့ တက္ေရာက္ေဆြးေႏြးခဲ့တဲ့ ေညာင္ႏွစ္ပင္ အမ်ဳိးသားညီလာခံတုန္းက ဆရာတို႔ဟာ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးအေရး၊ ဖယ္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုအေရးအထိ ဆရာတို႔ တက္ၿပီးေတာ့ စဥ္းစားခဲ့တယ္လို႔ က်ေနာ္ သိပါတယ္။ တုိင္းရင္းသားေတြအားလံုးေပါ့။ အဲဒီအခါတုန္းက ဘယ္လို အတားအဆီးေတြ ႀကံဳခဲ့ရလို႔ ဒီကိစၥ မေအာင္ျမင္ခဲ့ဘူးလဲ။ အခု ဒီ အတားအဆီးမ်ဳိးေတြ ေပ်ာေလာသြားၿပီလို႔ ထင္ပါသလား။
ေဒါက္တာတူးဂ်ာ ။ ။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ တင္ေတာ့တင္တာပဲ။ က်ေနာ္တို႔လည္း စစ္မွန္တဲ့ ျပည္ေထာင္စုပံုစံ ျဖစ္ေအာင္ဆုိၿပီးေတာ့ အခ်က္အလက္ေတြ တင္ျပခဲ့ပါတယ္။ ဖယ္ဒရယ္ပံုစံေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကေတာ့ အဲဒီအဆင့္ကို မမီွဘူးေလ။ ဒါေပမဲ့ ဘာပဲေျပာေျပာ အခုက က်ေနာ္တုိ႔ ႏိုင္ငံမွာ ျပည္တြင္းစစ္ရပ္စဲေရး၊ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးဟာ မျဖစ္မေန တည္ေဆာက္ၾကရမယ္။ ဒါကိုေလး သိပ္အခ်ိန္ဆြဲထားလို႔ ေကာင္းတာမဟုတ္ဘူး။ ျပည္တြင္းစစ္ကလည္း ဒီေလာက္ၾကာရွည္လာၿပီး ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ အဲဒီလို ျပည္တြင္းစစ္ရပ္စဲ၊ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို တည္ေဆာက္ၾကမယ္ဆိုရင္ေတာ့ စစ္မွန္တဲ့ ျပည္ေထာင္စု ဖယ္ဒရယ္ပံုစံ က်င့္သံုးဖို႔ လိုအပ္လာတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္တို႔က အေျခခံဥပေဒ ျပင္တဲ့ေနရာမွာလည္း ဖယ္ဒရယ္ပံုစံ ျဖစ္လာေအာင္ ဒါကို ျပင္ရေတာ့မယ္။ ဒါကို အခ်ိန္ဆြဲထားလို႔လည္း မရေတာ့ဘူးလို႔ က်ေနာ္ အဲဒီလို သံုးသပ္တယ္။
ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဖယ္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုဆိုတာကို က်ေနာ္တုိ႔ နည္းနည္းေဆြးေႏြးၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဆရာတုိ႔ ဘယ္ဟာကို လုိခ်င္တာလဲ။ ျပည္နယ္ တိုင္းရင္းသားေဒသေတြရဲ ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာပိုင္အဖြဲ႔။ တနည္းအားျဖင့္ အစိုးရအဖြဲ႔ ျပည္နယ္တုိင္းမွာ။ အဲဒီ အစိုးရကို ဗဟုိအစိုးရရဲ ႔ သေဘာတူညီခ်က္ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ျပည္နယ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြကိုယ္တိုင္ ေရြးခ်ယ္တဲ့ အစိုးရမ်ဳိးကို လိုခ်င္တာလား။ ျပည္နယ္ရဲ ႔ ဥပေဒျပဳပိုင္ခြင့္ အာဏာအျပည့္အဝ လုိခ်င္သလား။ အခု ျပည္နယ္ေတြမွာဆို စစ္တပ္က လႊမ္းမုိးမႈ ဗဟုိထက္ ပိုမ်ားတယ္ သိရပါတယ္။ အဲဒါေတြကို ဖယ္ရွားခ်င္သလား။ ဆရာ တခ်က္ခ်င္း နည္းနည္းေဆြးေႏြးေပးပါ။
ေဒါက္တာတူးဂ်ာ ။ ။ အဓိက က်ေနာ္တုိ႔ တင္ျပခ်င္တာက ဖယ္ဒရယ္ပံုစံ ျဖစ္လာမယ္ဆိုရင္ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ေတြ၊ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အခြင့္အေရးေတြ ရရွိရမယ္။ အဓိကေတာ့ ဥပေဒျပဳတဲ့အပိုင္း။ Legislative အပိုင္းမွာ ျပည္နယ္ေတြကို အမ်ားႀကီး ထပ္တုိးေပးဖုိ႔လိုတယ္။ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒက အာဏာခြဲျခားသတ္မွတ္တာရွိတယ္။ အာဏာခြဲေဝတာရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ မမွ်တဘူး။ အဲဒီေတာ့ ျပည္နယ္ေတြ၊ တုိင္းေဒသႀကီးေတြကို ခြဲေဝေပးထားတဲ့ ဥပေဒျပဳအာဏာနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္မႈအာဏာ အင္မတန္နည္းေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒါေတြကို တုိးၿပီးေပးရမယ္။ ဖယ္ဒရယ္အဆင့္ဆုိရင္ေတာ့ ျပည္နယ္ေတြမွာ ဥပေဒျပဳအာဏာနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္မႈအာဏာ အမ်ားႀကီးတုိးေပးဖို႔ လိုေသးတယ္။ အခုက ဗဟိုခ်ုပ္ကိုင္မႈ တင္းၾကပ္တဲ့အဆင့္မွာ ရွိေနေသးတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဒါေတြကိုသာ ဥပေဒျပင္တဲ့ေနရာမွာ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈ ေလ်ာ့နည္းသြားတယ့္ decentralized ပံုစံအတြက္ လိုအပ္တဲ့ဥပေဒေတြ ျပင္သြားရမယ္။ ေနာက္ ဥပေဒျပဳ အာဏာလည္း အလားတူ။ ျပည္နယ္ေတြကို တုိးေပးဖို႔ လိုအပ္တဲ့ ဥပေဒျပဳအာဏာေတြ တုိးၿပီးေပးရမယ္။ ဒါမွလည္း ဖယ္ဒရယ္ပံုစံ၊ စစ္မွန္တဲ့ျပည္ေထာင္စုပံုစံ ျဖစ္လာမွာပါ။
ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ က်ေနာ္ ေနာက္တခု ေမးခ်င္တာက တုိင္းရင္းသားအင္အားစုတခ်ဳိ ႔က ျပည္နယ္ေတြမွာ ျပည္နယ္အလိုက္ လက္နက္ကိုင္တပ္ဖြဲ႔ ထားရွိေရးနဲ႔လည္း ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ စကားေျပာၾကတာလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ကမာၻ႔ႏိုင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဖယ္ဒရယ္ပံုစံေတြမွာ ျပည္နယ္အဆင့္ လက္နက္ကိုင္တပ္ဖြဲ႔ဆုိတာ သီးျခားမရွိၾကပါဘူး။ ဆိုေတာ့ အဲဒီလို ေတာင္းဆိုတဲ့အသံေတြလည္း တခ်ဳိ ႔ အဲဒါကိုလည္း ျပတ္ျပတ္သားသား မရွိေသးတဲ့ သေဘာမ်ဳိး က်ေနာ္ ၾကားရပါတယ္။ တုိင္းရင္းသားေတြဘက္က ဆရာတို႔ ဒီကိစၥကို ဘယ္လို သေဘာရပါသလဲ။
ေဒါက္တာတူးဂ်ာ ။ ။ တပ္နဲ႔ ပတ္သက္ရင္ေတာ့ ဖယ္ဒရယ္ပံုစံမွာလည္း ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ရဲ ႔ လက္ေအာက္မွာ ရွိရမွာပဲ တပ္ေတြအားလံုးက။ ဒါေပမဲ့ ျပည္နယ္ေတြမွာေတာ့ ကာကြယ္ဦးစီးခ်ဳပ္ေအာက္က တပ္မေတာ္တခုတည္းေအာက္က ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္ေအာက္က ျပည္နယ္တပ္ဖြဲ႔ေတြထားဖုိ႔ တခ်ဳိ ႔လူေတြ တုိင္းရင္းသားေတြ အဲဒါ လိုလားေနတာျဖစ္တယ္။ ကိုယ့္ျပည္နယ္မွာ ျပည္နယ္လံုၿခံဳေရးအတြက္။ ျပည္နယ္လံုၿခံဳေရးတပ္ကို သက္သက္ထားဖုိ႔၊ အဲဒါ ျပည္ေထာင္စုတပ္မေတာ္ေအာက္က။ အဲဒီလို သေဘာထားမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ တခ်ဳိ ႔ရဲ ႔ သေဘာထားဆႏၵက ဘာလဲဆုိရင္ အခုလက္ရွိ တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔အစည္းေတြရဲ ႔ တပ္ကို အသြင္ကူးေျပာင္းတဲ့ေနရာမွာ တပ္မေတာ္ဦးစီးခ်ဳပ္ရဲ ႔ လက္ေအာက္ကိုထည့္ၿပီးေတာ့မွ သက္ဆုိင္ရာျပည္နယ္ရဲ ႔ လံုၿခံဳေရးတပ္အေနနဲ႔ ဆက္လက္ထားရွိသြားဖို႔၊ တာဝန္ေပးသြားဖို႔ အဲဒီလိုမ်ဳိးျဖစ္တယ္လို႔ က်ေနာ္ နားလည္းသေဘာေပါက္ပါတယ္။ သီးျခားတပ္ပံုစံမ်ဳိးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။
ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ က်ေနာ္ ေနာက္တခုေမးခ်င္တာက တုိင္းရင္းသားတခ်ဳိ ႔ကေတာ့ ကခ်င္၊ ကယား၊ ကရင္၊ ခ်င္း၊ မြန္၊ ျမန္မာ၊ ရခိုင္၊ ရွမ္း လူမ်ဳိးစုအလိုက္ ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ ျပည္နယ္ရွစ္ခု လုိခ်င္တယ္လို႔ ဆုိၾကပါတယ္။ အခု ဖြဲ႔စည္းပံုမွာ သတ္မွတ္ခဲ့တာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေနဝင္း လက္ထက္ကတည္းက တုိင္းျပည္နယ္ေပါင္းၿပီးေတာ့ ၁၄ ခု သတ္မွတ္ထားခဲ့တာ ရွိပါတယ္။ ဆရာတုိ႔ ဘယ္ပံုစံကို လိုခ်င္ပါသလဲ။
ေဒါက္တာတူးဂ်ာ ။ ။ ဒီဟာကေတာ့ ေဆြးေႏြးေနရမွာပဲ။ အမွန္ေတာ့ ဖယ္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုကေတာ့ ျပည္နယ္ေပါင္းစု ျပည္ေထာင္စုလုိ႔ နားလည္းၾကတယ္။ အဲဒီလိုလည္း ဟုတ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ႏိုင္ငံက အခုက တုိင္းေဒသႀကီး (၇) ခု၊ ျပည္နယ္ (၇) ခု အဲဒီလို သတ္မွတ္ခြဲျခားထားတယ္။ ဒါကိုေတာ့ ေဆြးေႏြးယူရမယ္။ စားပြဲဝုိင္းမွာ ေဆြးေႏြးယူရမယ့္ အခ်က္တခ်က္ျဖစ္တယ္လို႔ က်ေနာ္ျမင္တယ္။ သူ႔ရဲ ႔ ပံုစံကိုေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဖယ္ဒရယ္ဆိုရင္ေတာ့ ျပည္နယ္ေပါင္းစု ျပည္ေထာင္စုျဖစ္ရမယ္။
ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ေနာက္ဆံုးတခု ေမးခ်င္တာက အခု ဖြဲ႔စည္းပံုျပင္မယ္ဆုိၿပီးေတာ့ ႀကံ့ခိုင္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးပါတီဘက္က ေလသံျပစ္လာတယ္။ လႊတ္ေတာ္မွာ သူတုိ႔ေဆြးေႏြးလာၾကတယ္။ သေဘာတူလာၾကတယ္။ ျဖစ္လာရင္ အဓိက အက်ဆံုး အခက္အခဲက ဘယ္ေနရာေတြ ျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါသလဲ။ တကယ္ လက္ေတြ႔အေကာင္အထည္ ေဖာ္ၾကတဲ့အခါ။ အဲဒီ ျပည္ေထာင္စု ျပည္နယ္ (၇) ခု၊ တုိင္း (၇) ခု ျပႆနာနဲ႔ ျပည္နယ္ ရွစ္ျပည္နယ္ျဖစ္မယ့္ကိစၥလား။ သို႔တည္းမဟုတ္ လက္နက္ကိုင္တပ္ဖြဲ႔ကိစၥလား စသျဖင့္ ဆရာ ဘယ္လုိထင္ပါသလဲ။
ေဒါက္တာတူးဂ်ာ ။ ။ က်ေနာ္အေနနဲ႔ အခုက ေတာ္ေတာ္လည္း ညႇိႏိႈင္းယူလို႔ရမယ္လို႔ တြက္ေနတာက ဖယ္ဒရယ္ပံုစံက်ေအာင္ လုပ္ေနဖုိ႔ အဲဒီမွာ အခ်ိန္ေတာ့ ယူရလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဒီ ဖယ္ဒရယ္ပံုစံက်ေအာင္ေတာ့ ျပင္ဖို႔ လိုလာမွာပဲ။ အရင္ကလည္း ၆၁ ခုႏွစ္တုန္းက ေတာင္ႀကီးညီလာခံမွာလည္း အဲဒါကို ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကၿပီးေတာ့မွ သေဘာတူညီခဲ့ၾကတယ္။ အခု က်ေနာ္တုိ႔ အေျခခံအားျဖင့္ေတာ့ ျပည္ေထာင္စုပံုစံ ပဲ ျဖစ္ႏုိင္တယ္။ လက္ရွိ အေျခခံဥပေဒက structure အရ ျပည္ေထာင္စုပံုစံ ျဖစ္ေနၿပီ။ ဒါကို က်ေနာ္တို႔ အာဏာခြဲေဝတဲ့အပိုင္းကို၊ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္၊ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ုပ္ခြင့္အဆင့္ေရာက္ေအာင္ လုပ္ယူဖုိ႔လုိတယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ လုပ္မယ္ဆိုလုိ႔ရွိရင္ေတာ့ သိပ္ေတာ့ ခက္ခဲမယ္လို႔ မထင္ဘူး။
ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဆရာေျပာတယ့္ ေတာင္ႀကီးညီလာခံတုန္းက ဟိုတုန္းက ဖယ္ဒရယ္ပံုစံ တင္ခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီဟာကို မႀကိဳက္လို႔ဘဲ ျမန္မာအသံမွာ ေဆြးေႏြးပြဲလုပ္ၿပီးတဲ့ေန႔မွာပဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေနဝင္းက အဲဒါကိုပဲ အေၾကာင္းျပၿပီးေတာ့ အာဏာသိမ္းသြားခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆုိေတာ့ အခုေကာ အဲဒီလို အခက္အခဲမ်ဳိး မရွိလာႏိုင္ေတာ့ဘူးလို႔ ဆရာျမင္ပါသလား။
ေဒါက္တာတူးဂ်ာ ။ ။ အဲဒီတုန္းက အမွန္ဆုိလုိ႔ရွိရင္ ဖယ္ဒရယ္ပံုစံဟာ ခြဲထြက္ေရးမူ မဟုတ္ပါဘူး။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေနဝင္းနဲ႔ စစ္တပ္က အဲဒါကို ဖယ္ဒရယ္ပံုစံက်က် အေျခခံဥပေဒမွာ လက္မခံခဲ့လို႔၊ ဖယ္ဒရယ္စနစ္ကို မေပးခ်င္လို႔၊ မျဖစ္ထြန္းေစခ်င္လို႔ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းလိုက္တာ။ အဲဒီမွာ သူတုိ႔အေၾကာင္းျပတာက ျပည္ေထာင္စုက ေခ်ာက္ထဲက်ဖုိ႔ လက္တလံုးအလိုမွာ ကယ္တင္လိုက္တယ္လို႔ အေၾကာင္းျပတာ။ တကယ္ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ျမင္တာက အဲဒီ ၆၂ ခုႏွစ္တုန္းက စစ္တပ္အာဏာသိမ္းတာ ျပည္ေထာင္စုကို ကယ္တင္ရာမက်ဘဲနဲ႔ ျပည္တြင္းစစ္ကို ဓါတ္ဆီေလာင္းရာ က်သြားခဲ့တယ္။
ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ အခုၾကေတာ့ အဲဒီလို အခက္အခဲမ်ဳိး မရွိႏုိင္ေတာ့ဘူးလို႔ ဆရာ ေမွ်ာ္လင့္ပါသလား။
ေဒါက္တာတူးဂ်ာ ။ ။ ဒီတေခါက္ေတာ့ က်ေနာ္ေတာ့ အဲဒီလို ျပန္ျဖစ္မယ္လို႔ေတာ့ မထင္ဘူးဗ်။ အေျခအေနေတြ အမ်ားႀကီး ေျပာင္းလာၿပီေလ။ ျပည္တြင္းမွာလည္း ေျပာင္းလာတယ္။ ႏုိင္ငံတကာမွာလည္း ေျပာင္းလာၿပီ။ ျပည္သူလူထုရဲ ႔ စိတ္ေနစိတ္ထား၊ အျမင္သေဘာထား။ ေနာက္ၿပီး အာဏာပိုင္ေတြအေနနဲ႔လည္း အခုအုပ္စုက ျပုျပင္ေျပာင္းလဲခ်င္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက အမ်ားစုျဖစ္ေနတယ္။
No comments:
Post a Comment