April 24, 2013

"သခင္မ်ိဳးေဟ့ တို႔ဗမာ ကရင္မ်ိဳးေဟ့ တို႔စရာ" - မင္းစိုုးစံ

By မင္းစိုးစံ
Apr 23, '13

ေခါင္းစည္းကို ျမင္လိုက္တာနဲ႔ ျပဴးသြားၾကၿပီလား။ (မ်က္လုံး)။ 


သည္ေခါင္းစည္းက ၁၉၄၂ခုႏွစ္ ကရင္-ဗမာ အဓိက႐ုဏ္းျဖစ္ခဲ့စဥ္က ဗမာေတြ ကရင္ေတြကို သတ္ျဖတ္တဲ့ အခ်ိန္မွာ တုတ္၊ ဓါး၊ လွံ၊ မိွန္း၊ ေသနတ္ စတာေတြ ကိုင္ေဆာင္ရင္း ဘယ္သံညာသံေပးၿပီး ႀကံဳး၀ါးခဲ့တဲ့ ေဆာင္ပုဒ္ထဲက အစအနေလး တစ္ခုသာျဖစ္ပါတယ္။

ၾကာခဲ့ပါၿပီ အေတာ္ကိုၾကာခဲ့ပါၿပီ။ အခုဆို နွစ္ေပါင္း ၆၀ေက်ာ္ပါၿပီ။ ႏိုင္ငံေရးဇာတ္ခုံ အေျပာင္းအလဲေတြ၊ အုုပ္စိုုးသူဗမာအစိုးရ အဆက္ဆက္ လက္ေျပာင္းလက္လႊဲ လုပ္လာခဲ့တာေၾကာင့္ က်ဳပ္တို႔ျပည္ေထာင္စု ဗမာႏိုင္ငံႀကီးလည္း လက္ရွိမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံလို႔ ေခၚေနတဲ့အထိ ေျပာင္းလဲခဲ့ပါၿပီ။  ဗမာစစ္အစိုးရ (ျမန္မာအစိုးရ) အဆက္ဆက္ ကရင္ေတြအေပၚထားတဲ့ သေဘာထားကေတာ့ မယိမ္းမယိုင္ ေက်ာက္စာတိုင္လို ခိုင္ၿမဲေနလွ်က္ ဆိုတာကိုေတာ့ ဒီကေန႔လက္ရွိ ျဖစ္ပ်က္ေနသမွ် အားလုံးဟာ ထင္ရွားတဲ့ သာဓကေတြပါ။

အဓိက႐ုဏ္းအတြင္း ဗမာေတြရဲ့ ေၾကြးေက်ာ္သံ အျပည့္အစုံကေတာ့

"သခင္မ်ိဳးေဟ့ တို႔ဗမာ
ကရင္မ်ိဳးေဟ့ တို႔စရာ
ေခြးသားစားတဲ့ ကရင္ေတြ
မင္းတို႔တေတြ ဒီျပည္တန္လား" 



စိန္ေကာင္းေက်ာက္ေကာင္း အေရာင္းအ၀ယ္လုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေဆး႐ိုးသည္က လာ႐ႈတ္ေနၿပီလို႔ ထင္
ၾကမွာလား။ စကားႀကီးစကားက်ယ္ ေျပာတာေတာ့မဟုတ္ဘူး။ ဗမာျပည္ (ျမန္မာျပည္) ျပည္ေထာင္စု ျမန္
မာႏိုင္ငံ ဒါမွမဟုတ္ ျပည္ေထာင္စု ဗမာႏိုင္ငံ လို႔ ေခၚဆိုသမုတ္ေနတဲ့ ဒီကေန႔ ဗမာျပည္ေထာင္စု သမၼတ
ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးကို တကယ္ၿငိမ္းခ်မ္းေစခ်င္တယ္ဆိုလ်င္ ဦးစြာပထမ ဒီႏိုင္ငံရဲ့ ေနာက္ခံသမိုင္းေၾကာင္း အစစ္အမွန္ကို မသိသမွ် ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ပဲ လုပ္ၾကပါေစ ဘယ္ေသာအခါမွ် ေရရွည္တည္တံ့ခိုင္ၿမဲၿပီး စစ္မွန္တဲ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မရႏိုင္ပါဘူး။

မဆလ (ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဉ္ပါတီ) ေခတ္။ န၀တ (ႏိုင္ငံေတာ္ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားမႈတည္ေဆာက္ေရး)
ေခတ္။ နအဖ (ႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္းသာယာေရးနဲ႔ ဖြ႔ံၿဖိဳးတိုးတက္ေရး)ေခတ္။ အဲဒီေခတ္ေတြအတြင္း ေရးသားေဖၚထုတ္ထားတဲ့ သမိုင္းေၾကာင္းေတြဟာ အမွန္အကန္ေတြ မဟုတ္တဲ့အတြက္ အဲဒီေခတ္အဲဒီအခ်ိန္က ဗမာအစိုးရလက္ထက္ ပညာေရးစနစ္အတြင္း သင္ၾကားထားသမွ် နားလည္ထားသမွ်ေတြဟာ သမိုင္းအမွားခ်ည္း သက္သက္ပါလို႔ မေျပာႏိုင္လ်င္ေတာင္မွ အမွားကင္းတဲ့ သမိုင္းေၾကာင္းေတြ မဟုတ္ခဲ့ဘူးဆိုတာကိုေတာ့ ေရွးမီေနာက္မီ လူႀကီးေတြ အသိဆုံးျဖစ္ပါတယ္။

ဘယ္လိုပဲျဖစ္ေနပါေစ၊ ဗမာျပည္သူလူထုအားလုံး လက္ခံႏိုင္တာတစ္ခုကေတာ့ ဗမာစစ္အစိုးရ ဆိုတာ လူ
လိမ္လူညာ လူမသမာေတြ ေခါင္းေဆာင္မႈအမ်ားစုနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ထားတဲ့ လူသတ္ဂိုဏ္းႀကီး တစ္
ဂိုဏ္း လက္နက္ကိုင္အႀကီးစား ဓါးျပဂိုဏ္းတစ္ဂိုဏ္းထက္ မပိုဘူးဆိုတာကိုေတာ့ မဆလ ေခတ္ကေန ဒီကေန႔ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရ(ဗမာစစ္အစိုးရ) ျမန္မာအစိုးရရဲ့ လုပ္ရပ္ေတြက အထင္အရွားကို သက္ေသခံေနတယ္ ဆိုတာ မ်က္ေစ့နား ရွိသူတိုင္း သိၾကမွာပါ။

မဆလ ေခတ္ကေနစၿပီး ဒီကေန႔အခ်ိန္အထိ ဗမာစစ္တပ္ႀကီးဟာ ဘာေၾကာင့္ လူသတ္ဓါးျပဂိုဏ္းအဆင့္
အထိ နိမ့္ဆင္းေလ်ာ့က်သြားရပါသလဲ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အာင္ဆန္း ဦးေဆာင္ခဲ့တဲ့ ဗမာ့တပ္မေတာ္ဆိုတာ မိမိတိုင္းျပည္နဲ ့လူမ်ိဳးအတြက္ ကိုယ္က်ိဳးစြန့္ အနစ္နာခံခဲ့ၾကေပမယ့္လို႔ မဆလ ေခတ္ေရာက္တဲ့ အခ်ိန္ကစၿပီး ပ်က္စီးလာေနခဲ့လိုက္တာ သူခိုးဓါးျပ မုဒိန္းလူသတ္ အဆင့္ထက္ပိုမတက္ႏိုင္ေတာ့ ေလာက္ေအာင္ နိမ့္ဆင္းေလွ်ာက်သြားခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။

ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံမွာ စစ္တပ္ဆိုတာ တစ္ခုပဲရွိရမယ္ဆိုတာ လက္ခံႏိုင္ေပမယ့္ ဒီလိုအဆင့္အတန္္းနဲ႔ စစ္တပ္မ်ိဳးကို ဘယ္မွာသြားသုံးမလဲ။ ျပည္ပရန္ကို ကာကြယ္ဖိုု့ မေျပာနဲ႔ ကိုယ့္ျပည္သူကိုေတာင္ျပန္ၿပီး ဒုကၡေပးတဲ့စစ္တပ္မ်ိဳး ဆိုမွေတာ့ မဆိုစေကာင္းဆိုစေကာင္း ျပည္ပက လာတိုက္ၿပီဆိုလ်င္ ျပည္သူေတြက ဗမာ့တပ္မေတာ္ကို ၀ိုင္း၀န္းကူညီေပးဖိုု႔ ေနေနသာသာ ျပည္ပက တပ္ေတြနဲ႔ေပါင္းၿပီး ျပန္အသတ္မခံရလွ်င္ ကံေကာင္းၿပီလို႔သာမွတ္။

၁၉၄၂ ခုေမလ ၁၂ရက္ေန႔မွာ ေစာေဖသာ(ေစာဘဦးႀကီး၏ ညီအစ္ကို၀မ္းကြဲ) နဲ႔မိသားစု ၉ေယာက္ အသတ္ခံရလို႔အၿပီး ကရင္ဗမာ အဓိက႐ုဏ္းျဖစ္ေတာ့ ဗမာေတြက အေပၚကေရးျပခဲ့တဲ့ "သခင္မ်ိဳးေဟ့ တို႔ဗမာ ကရင္မ်ိဳးေဟ့ တို႔စရာ ေခြးသားစားတဲ့ ကရင္ေတြ မင္းတို႔တေတြ ဒီျပည္တန္လား" ဆိုတဲ့ ေၾကြးေက်ာ္သံေတြနဲ႔ လူသတ္ပြဲႀကီးျဖစ္လာေတာ့ ဒါဟာ "ဟိုမေရာက္သည္မေရာက္ သခင္ေပါက္စေတြရဲ့လုပ္ရပ္သာျဖစ္တယ္" ဆိုၿပီး သမိုင္းအမွန္ကို ထိန္ခ်န္ခဲ့တယ္လို႔ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက လူငယ္တစ္ေယာက္ ျဖစ္ခဲ့တဲ့သူ တစ္ဦးက ဆိုပါတယ္။

ေစာဘဦးႀကီးလို လယ္ေျမဧက ေထာင္ခ်ီပိုင္ဆိုင္ၾကတဲ့ ကရင္သူေဌးေတြဆိုတာ ဧရာ၀တီတိုင္းဘက္မွာ
အေတာ္မ်ားမ်ား ရွိခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး စပါးက်ီေတြကို ခ်စ္တီးကုလားေတြက ကရင္ေဒသေတြမွာ ထားၾကပါတယ္။ ခ်စ္တီးကုလားေတြရဲ့ စပါးက်ီထဲက စပါးေတြဆိုတာ ဆင္းရဲသားလယ္သမားေတြရဲ့ ဘဝ၊ေခြၽး၊ မ်က္ရည္ေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးထားတဲ့ စပါး တနည္းအားျဖင့္ ေငြတိုးခ်ၿပီး အေၾကြးနဲ႔ သိမ္းပစ္တဲ့စပါးဆိုေတာ့ သိေတာ္မူၾကတဲ့အတိုင္းပါပဲ ခ်စ္တီးကုလားရဲ့ နာက်ည္းစရာ လုပ္ရပ္ေတြကို ဆန္႔က်င္ေတာ္လွန္မႈ လႈိင္းလုံးႀကီးေတြၾကား အနည္းနဲ႔အမ်ားဆိုသလို ဘာမွ်မဆိုင္တဲ့ ကရင္အမ်ိဳးသားေတြရဲ့ အက်ိဳးစီးပြါးကို တစထက္တစ ထိခိုက္လာရာကေန ကရင္-ဗမာအဓိက႐ုဏ္း စခဲ့ရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းခံေတြထဲက ဒီအေၾကာင္းအရာကလည္း တစ္ခုအပါအ၀င္ျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္း ေျပာျပပါတယ္။

အဲဒီကေနစလို႔ ကရင္နဲ႔ဗမာ သိပ္ၿပီးေတာ့ အေစးမကပ္ၾကတာ ဒီကေန႔အထိပါပဲ။ ဗမာစစ္အုပ္စုက ကရင္မွန္လ်င္ အစိပ္သားေတာင္မခ်န္နဲ႔ ဆိုတာေတြ၊ က်ဴပင္ခုတ္ က်ဴငုတ္မက်န္ေစနဲ႔ စသည္ျဖင့္ေပါ့ေလ။
ေနာက္ဆုံး ကရင္ေတြကို ျပတိုက္ထဲ ထည့္ပစ္မယ္ဆိုတာေတြက လယ္ျပင္မွာဆင္သြားသလို လုပ္ျပေနတာပဲ မဟုတ္ပါလား။

ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၁၂ ေအာက္တိုဘာလတုန္းကပဲ ကရင္ျပည္နယ္ ေကာ့ကရိတ္ၿမ့ိဳနယ္ နဘူးေက်းနယ္က ကရင္
ေတြပိုင္တဲ့ လယ္ေျမဧက ၁၀၀၀(တေထာင္) ကိုစစ္တပ္ကသိမ္းထားတဲ့အတြက္ ကရင္အမယ္အိုက သူပိုင္
တဲ့ေျမေတြထဲက တကြက္ေလာက္ ျပန္္ေပးပါလို႔ ေတာင္းပန္ၿပီးေျပာတာကို တပ္ရင္းမွဴးလုပ္တဲ့အရာရွိက
" ဒီေျမေတြကို ႏိုင္ငံေတာ္ကပိုင္တယ္ ႏိုင္ငံေတာ္မွာ လက္နက္ရွိတယ္၊ ငါက အာဏာရွိတယ္ နင္တို႔ကရင္
လူမ်ိဳးေတြမွာ ဘာလုပ္ပိုင္ခြင့္မွမရွိဘူး" လို႔ေျပာလႊတ္လိုက္တာကိုက ကရင္နဲ႔ဗမာ အေစးမကပ္ေသးဘူး
ဆိုတာ အင္မတန္ထင္ရွားေနပါတယ္။ ဗမာစစ္တပ္က အဲဒီလိုေအာက္တန္းက်လာရျခင္းဟာ သူတို႔ရဲ့ မဟာဗမာ ဆိုတဲ့ စိတ္ႀကီး၀င္ေနမႈနဲ႔ တိုင္းရင္းသားေတြကို အမ်ိဳးျဖဳတ္ပစ္ရမယ္ဆိုတဲ့ အ႐ုိးစြဲေနတဲ့ အေတြးအေခၚေၾကာင့္ဆိုတာသိသာလွပါတယ္။

ဗမာစစ္တပ္ လို႔ေျပာေတာ့ ဗမာစစ္တပ္လို႔ မေျပာနဲ႔ တပ္ထဲမွာတိုင္းရင္းသားေတြအမ်ားႀကီးကြ လို႔ေျပာမ
လား။ ဟုတ္ပါတယ္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးေတြ ပါပါတယ္၊ ဗိုလ္မွဴးအဆင့္ထက္ မပိုပါဘူး။
ဗိုလ္မွဴးအဆင့္ ေရာက္ေနတဲ့ တိုင္းရင္းသား စစ္ဗိုလ္ဆိုတာကလည္း ေဘာ္စတြန္ မာရသြန္ဗုံးခြဲတဲ့ ညီအစ္ကိုႏွစ္ေယာက္ထဲက အရွင္ဖမ္းမိတဲ့ အသက္ ၁၉ႏွစ္အရြယ္ ဂ်ိဳဟာဇနာရဖ္ (Dzhokhar Tsarnaev) ဆိုတဲ့ခ်ာတိတ္လို(Brian washed) ဦးေဏွာက္ အေဆးခံထားရတဲ့ လူေတြခ်ည္း သက္သက္ပါ။ ဗမာစစ္အစိုးရနဲ႔ ကရင္ေတြၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ထားပုံကိုလည္း ၾကည့္ပါဦး၊ "မင္းတို႔ေအးေအးေဆးေဆးေန လယ္ယာဥယ်ာဉ္ၿခံ ေျမ ကိစၥေတြမွာ ဘာမွ်၀င္မစြက္နဲ႔ " ဆိုတဲ့ တားျမစ္ခ်က္ကလည္း ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျဖစ္လာႏိုင္မွာလဲ။

ဒါေၾကာင့္ ရြာထဲကိုစစ္ေၾကာင္း၀င္လာၿပီဆိုလ်င္ ကရင္ေတြက တေယာက္နဲ႔တေယာက္ ဗမာလာၿပီ ဗမာ
လာၿပီ လို႔ အခ်င္းခ်င္းေအာ္ေျပာရင္း ေျပးၾကပါတယ္။ ဘယ္ေတာ့မွ စစ္ေၾကာင္းလာၿပီလို႔ မေျပာၾကပါဘူး။
ဒါကိုၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ စစ္တပ္ထဲမွာတိုင္းရင္းသားေတြပါတယ္ကြ ဆိုတဲ့အေျပာမ်ိဳးနဲ႔ ေခၽြးသိပ္လို႔ မရႏိုင္
ေသးပါဘူး။


တိုင္းရင္းသားေတြရဲ့ ယုံၾကည္ကိုးစားမႈမခံရေသးသမွ် ကာလပတ္လုံး ၿငိမ္းခ်မ္းႏိုင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။
ေနာက္တခုက တိုင္းရင္းသားေတြခံစားခဲ့ရတဲ့ ေသရာပါ စိတ္ပိုင္းဆုိင္ရာ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာဒါဏ္ရာဒါဏ္ခ်က္
ေတြ နာၾကင္ခံစားရမႈေတြ မသက္သာမေပ်ာက္ကင္းေသးသေရြ႕ ယုံၾကည္မႈတည္ေဆာက္ႏိုင္ဖိုု့ ဆိုတာ
ထင္သေလာက္မလြယ္ဘူးဆိုတာကို စစ္အုပ္စုနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးေနတဲ့ အဖြဲ႔ေတြ အမ်ိဳးသားရင္ၾကား
ေစ့ေရးလို႔ ဆိုေနၾကသူေတြ သေဘာေပါက္နားလည္ သတိျပဳမိလိမ့္မယ္လို႔ ယုံၾကည္ေမွ်ာ္လင့္မိပါတယ္။
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။





က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။


မင္းစိုးစံ
(အေ၀းေရာက္ ကရင္ဒုကၡသည္တဦး)

No comments:

Post a Comment